Happy bösdej

Hello!
Här sitter jag på jobbet. Har precis ätit ett mellanmål som var smarrigt!

Hemifrån har jag fått den här söta bilden på Ella:

Haha, gröööööt!

Hon brukar få äta lite själv och även om det mesta hamnar i aniktet eller på golvet så tycker jag att hon prickar munnen rätt bra ändå!
Här är bilder från när hon åt korvstroganoff och ris med oss.




Hon tycker att det är roligt och vill helst äta själv. Även när man matar. Ett tips är att ta av alla kläder först ;)

Idag fyller Ella hela 9 månader! Lika länge som hon har levt i min mage alltså. Åh, vad mysigt det var att bära henne! Att inte veta vem det var som sparkade och hade gymnastik där inne. :) Jag trodde länge att det var en han men mot slutet började jag ändra mig och tänka att det kanske var en tjej ändå.
Vi hade ju inga namn bestämda och det tog ju faktiskt veckor innan vi bestämde vad hon skulle heta.
Jag tittade på henne på BB och sa att hon såg ut som en Ella. Och ja, så blev det :)
Vi gillade båda namnet Anine men det fick bli mellannamn istället.
Något vi länge funderade på om vi gjorde rätt val.
Men nu är det ju självklart en Ella :)


Ella står upp mest jämt och börjar ta några stapplande steg när hon håller i sig. Hon kryper snabbare än blixten och hon älskar att leka tittut.
Hon "pratar" rätt mycket nu och häromdagen tror jag bestämt att hon sa "mamma". :):):):):)
Annars säger hon "tack tack" när hon får något. :)



I morse var vi uppe med tuppen och firade Elisabeth som blir 8 bast! Sång och presenter på sängen. Senare idag ska hon och en kompis "påska". Sötnos!
Imorrn blir det klaaaas! 


Japp, nu ska jag jobba vidare!
Glad påsk!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mamma Reine

Ella ❤️

RSS 2.0