Morran och Tobias är ju roliga. Tänkte bara säga det.

Hallåååå din gamle räv!
Mjahaaa.
 
 
Idag tog vi sovmorgon. Men tackar! Vi vaknade som vanligt runt kl sju när pappan pyser till jobbet men vi lyckades somna om och sov ända till....håll i er... 11 !!!
Holy moly. Tack och tack.
Sen myste vi, käkade frulle osv. Vid 14 så drog vi ut på stan för vädret var ju så lockande. Vi gick lite i affärer och sen käkade vi på Åhléns. Köper man en måltid där så får man gratis barnmat också! Det är från ChildFactory. Det är små fryslådor med ekologisk mat. Torsk, rotmos, ärtor och en dessert. I det här fallet blåbär. Smart!
Sen travade vi iväg till pappan på jobbet och störde han och hans kollegor lite ;)
Seeeeen gick jag på stan en sväng igen medan pappan gick och hämtade Elisabeth. Grett!
Det avslutades med en måltid på Via grande.
 
I förrgår drog jag iväg och fotade som vanligt på kvällen Jag brukar dra med mig Amanda, Markus tjej. Både för att det är mycket roligare med sällskap men ockå för att hon är grym på att fotogafera. Så hon får lära mig lite :)
Vi åkte först till Brunflo och fotade kastalen + mormors mormors familjegrav och sen åkte vi ner till vattnet.
Där tog vi massor av kort, bland annat på små söta fiskmåsägg :)
 
Det var med andan i halsen vi klättrade upp på stenen om de låg på för det var en vakande mamma där.
Men det gick bra!
Sen åkte i till Vålbacken och fotade rrunt där det gamla tegelbruket låg tidigare. Man fick nog inte vara där, men äh. ;)
Jag fotade myckeet men finast var dessa tussilago som kämpat sig upp ur teglet. Fränt!
 
Sen skulle vi åka hem men började skrika som fjortisar när vi såg den slående solnedgången. Så först stannade vi vid kanten på Annersi och sen skyndade vi oss till Jamtlibryggan där vi verkligen inte var ensamma om att fota ;)
 
 
 
Det var makalöst vackert!
 
 
Imorrn är det jobb, men bara 8-12. Sen tänkte jag tvinga med Johan och Ella till Djungelhuset. Jag var där med Ella igår och hon fullkomligt skrek av förtjusning! Så det gör vi om :)
Fredag = jobb 7-12 och lördag = jobb 7-13.
Sen tänkte jag nog gå ut på lördag kväll. Får försöka ta en powernap på dagen kanske :)
 
Well well.
So long!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Mamma Reine

Ella ❤️

RSS 2.0